Intervija: No asistenta par sabiedrisko attiecību vadītāju

  • "ARCO REAL ESTATE" mārketinga un sabiedrisko attiecību nodaļu divarpus gadus vada Dainis Guks, kas uzņēmumā sāka strādāt kā mārketinga nodaļas vadītājas asistents. Kāds ir bijis PR speciālista karjeras ceļš, intervijā noskaidroja Latvijas Universitātes studente Laura Krūmiņa, kas Sociālo zinātņu fakultātē apgūst komunikācijas zinātni un kas nākotni saista ar PR jomu.


Kāds bija ceļš līdz sabiedrisko attiecību speciālista amatam? Izglītība, pieredze?

 

Par sabiedrisko attiecību speciālistu nekļūst tikai augstskolā, jo nepieciešamās prasmes jāattīsta vēl pirms iestāšanās izvēlētajā mācību iestādē. Māka apkopot būtiskāko, argumentēti izteikties, precīzi noformulēt domu un gramatiski pareizi uzrakstīt – tās ir tikai dažas prasmes, kurām jābūt topošā PR speciālista arsenālā. Atskatoties pagātnē, kad mācījos Jūrmalas Pumpuru vidusskolā, varu teikt, ka man bija paveicies ar latviešu valodas skolotājām, kas man palīdzēja izkopt nepieciešamās prasmes. Augstskolā studējot komunikācijas zinātni, sapratu, ka nedrīkstu aprobežoties tikai ar mācību programmu, tādēļ pašmācības ceļā sabiedriskās attiecības apguvu padziļinātāk. “ARCO REAL ESTATE” darba intervijā tika pārbaudītas praktiskās iemaņas – valodu zināšanas, rakstītprasmi, apjomīgas informācijas sistematizēšanu, fotogrāfiju apstrādi un vektorgrafiku. Tas vien norāda, cik daudzpusīgam mūsdienās jābūt PR speciālistam. Pieredzes konkrētajā jomā toreiz man nebija, taču ļoti palīdzēja iepriekš gūtais rūdījums tiešajā pārdošanā. Darbu uzņēmuma mārketinga nodaļā sāku kā vadītājas asistents, bet šobrīd pats vadu šo nodaļu.

 

Kādi ir speciālista ikdienas darba pienākumi, uzdevumi?

 

Viens no sabiedrisko attiecību galvenajiem uzdevumiem un vienlaikus arī izaicinājumiem ir censties radīt un saglabāt apstākļus, kuros mērķgrupas par uzņēmumu domā pozitīvi, uztverot kompāniju kā vienu no nozares līderiem. Tam nepieciešams ne tikai PR speciālists, kas ir atbildīgs par vēstījuma saturu un formu, bet arī uzņēmuma ekspertu zināšanas konkrētā biznesa jomā. Ar to man ir paveicies, jo “ARCO REAL ESTATE” strādā savas jomas profesionāļi, ar kuriem ir viegli sadarboties. Uzņēmuma ārējā komunikācija veido uzņēmuma tēlu, tieši tādēļ ir svarīgi, lai auditorijai paredzētais vēstījums ir saprotams, vērtīgs un savlaicīgs. Ikreiz, kad tiek gatavots kāds publisks materiāls (teksts, attēls, pasākums vai cits formāts), jāuzdod kritisks jautājums: kā publikācija vai rīcība ietekmēs uzņēmuma tēlu? 

 

Kāds ir kompetenču sadalījums, kādam darbam cik daudz laika tiek veltīts?

 

Mārketinga un sabiedrisko attiecību nodaļa uzņēmumā “ARCO REAL ESTATE” veic personāla atbalsta funkciju, kas nozīmē, ka salīdzinoši daudz laika jāvelta iekšējai komunikācijai, no kuras tiešā veidā atkarīga uzņēmuma ārējā vide. Tikpat liels laika īpatsvars nepieciešams mediju attiecībām, satura mārketingam un vizuālai komunikācijai.

 

Ko domājat par šī brīža situāciju, tendencēm, izaicinājumiem sabiedrisko attiecību jomā?

 

Sabiedrisko attiecību nozare ir kļuvusi daudz dinamiskāka, pateicoties straujai digitalizācijai. Pirmkārt, katram publiskam paziņojumam ir pieejami tūlītēji statistikas dati, pēc kuriem var spriest, vai vēstījums bijis veiksmīgs, savukārt rezultātu analīze sekmē radošumu. Otrkārt, pārdomātas un kvalitatīvi īstenotas sabiedriskās attiecības uzņēmumiem ir ievērojami efektīvākas un lētākas nekā maksas reklāmas kampaņas. Treškārt, uzticība reklāmai mūsdienās strauji samazinās – cilvēki kļūst “imūni” pret fona reklāmām, mirgojošiem banneriem mājas lapu sānos un uznirstošajiem logiem. Tā vietā auditoriju efektīvi uzrunā vērtīgs saturs, kas ir noderīgs kādas problēmas risināšanā.

 

Kādas ir trīs galvenās kompetences, kurām ir jābūt PR profesionālim?

 

Sabiedrisko attiecību speciālista ikdienā ļoti bieži nepieciešams uztvert galveno domu no pusvārda vai neveikli formulēta teikuma, tādēļ nepieciešama attapība un nozares izpratne. Tāpat jābūt apveltītam ar analītisku domāšanu un argumentēšanas spējām, kas jāizmanto izkoptā un savlaicīgā komunikācijā ar mērķgrupām. Labs sabiedrisko attiecību speciālists ir arī ļoti radošs un spējīgs domāt “ārpus rāmja”, jo tas spēj atšķirt viņa veikumu no pārējās masas. PR profesionālim jāprot gan iedziļināties detaļās, gan redzēt “lielo bildi”.

 

Sagatavoja:
Mārtiņš Lācis
Mārketinga projektu vadītājs


19.02.2020.

Jaunākie piedāvājumi

Lasīt vairāk >
Pārdod dzīvokli
2 ist., 4 no 4 st., 50 m2
Saulkrastu novads, Saulkrastu pilsēta
57 000 EUR
Lasīt vairāk >
Izīrē dzīvokli
3 ist., 5 no 6 st., 63 m2
Rīga, Centrs
800 EUR / mēn.
Lasīt vairāk >
Izīrē dzīvokli
3 ist., 3 no 5 st., 71 m2
Rīga, Centrs
580 EUR / mēn.
Lasīt vairāk >
Izīrē dzīvokli
3 ist., 6 no 6 st., 74 m2
Rīga, Centrs
700 EUR / mēn.

Twitter

X

Nesen apskatītie objekti

&laqo; »
X

Pārdot vai iznomāt objektu