“ARCO REAL ESTATE” mārketinga aktivitātes nekustamo īpašumu nozarē
1. Mērķis
Mārketinga aktivitāšu mērķis ir uzlabot konkrēta nekustamā īpašuma atpazīstamību un veicināt tā pārdošanas rezultātus.
2. Metodes
Pirms nekustamo īpašumu mārketinga aktivitāšu plānošanas un īstenošanas ARCO REAL ESTATE mārketinga un sabiedrisko attiecību nodaļa izstrādā komunikācijas stratēģiju, izmantojot šādas integrētā mārketinga komunikācijas metodes:
- publicitāti un sabiedriskās attiecības (mediju attiecības, analītiskus rakstus, ekspertu viedokļus, intervijas, infografikas, ilustrācijas, fotogrāfijas, video, prezentācijas, sociālos medijus, domubiedru grupas u. c.);
- reklāmu (vides, tiešsaistes, drukātu);
- personīgo pārdošanu (vizītes, tikšanās, konsultācijas, prezentācijas, ekskursijas, atvērto durvju dienas, datu bāze u. tml.);
- tiešo mārketingu (e-pastu, papīra vēstules, vizītkartes, informatīvas lapas, flaijeri, telemārketingu);
- pārdošanas veicināšanu (dāvanas, akcijas, atlaides, kuponus, kampaņas, lojalitātes programmas).
Integrētā mārketinga komunikācija tiek īstenota, pamatojoties uz detalizēti izstrādātu aktivitāšu plānu, kas sastādīts pēc objekta analīzes.
2.1. Sabiedriskās attiecības
Sabiedriskās attiecības ir konkrēta nekustamā īpašuma vai nekustamo īpašumu projekta tēla un atpazīstamības veidošanas un veicināšanas metode, kuras galvenais mērķis ir informēt, izglītot, sekmēt uzticību, apstiprināt vai mainīt uztveri, kā arī rosināt rīkoties konkrētā veidā.
Sabiedrisko attiecību galvenie instrumenti nekustamo īpašumu jomā ir šādi:
- preses relīzes;
- analītiski raksti;
- izglītojoši raksti;
- ekspertu viedokļi, vērtējumi un komentāri;
- infografikas;
- publikācijas interneta portālos u. c.
ARCO REAL ESTATE ilgstošā sadarbība ar Latvijas vadošo laikrakstu, žurnālu redaktoriem un interneta portālu vadītājiem, kuru interešu sfērā ir nekustamo īpašumu novitātes, nodrošina pastāvīgu publicitāti Latvijā un ārpus tās. Īpaša uzmanība tiek pievērsta sadarbībai ar nozares vadošajiem portāliem:
2.2. Reklāma
Apmaksātu reklāmu ARCO REAL ESTATE izvieto izdevumos, no kuriem tiek saņemta vislielākā atgriezeniskā saite, vērtējot pēc sasniegtajiem pārdošanas rezultātiem. Konkrētiem objektiem tiek pielāgots piemērotākais reklāmas izvietošanas grafiks, kas regulāri tiek analizēts un nepieciešamības gadījumā arī pilnveidots. Ņemot vērā šī brīža situāciju, uzsvars tiek likts uz nekustamo īpašumu portāliem, piemēram, www.city24.lv un www.ss.lv. Atkarībā no objekta tipa ARCO REAL ESTATE publicē informāciju arī ārvalstu nekustamo īpašumu portālos.
Informācija par projektiem tiek izvietota mājas lapas www.arcoreal.lv atsevišķā sadaļā – “Jaunie projekti” (www.arcoreal.lv/jaunieprojekti). Katram jaunajam projektam tiek izveidota sava unikālā adrese - www.arcoreal.lv/projektanosaukums.
2.3. Vides reklāma
ARCO REAL ESTATE pētījumu rezultātā secināts, ka viena no būtiskākajām un efektīvākajām auditorijas uzrunāšanas metodēm ir vides reklāma, kurā iekļauta kontaktinformācija par objekta pārdošanu, īri vai nomu. Vides reklāma pie objektiem tiek izvietota, iepriekš vienojoties ar īpašnieku. Tāpat tiek sagatavota visa nepieciešamā dokumentācija reklāmas izvietošanas saņemšanai būvvaldē vai atbildīgajās instancēs. Vides reklāma pie objekta tiek izvietota par atsevišķu samaksu no īpašnieka puses, iepriekš vienojoties par izmaksu apjomu, vai arī par ARCO REAL ESTATE līdzekļiem atkarībā no sadarbības modeļa.
2.4. Tiešā pārdošana
ARCO REAL ESTATE atbilstošo nodaļu kompetentie nekustamo īpašumu aģenti apzina esošos maksātspējīgos klientus, kas ar starpnieku palīdzību meklē mājokli ar izvirzītām prasībām atbilstošiem parametriem. Tiešā pārdošana ietver objekta prezentēšanu klātienē, tajā skaitā arī atvērto durvju dienu pasākumus, konsultācijas par potenciāliem pircējiem interesējošiem jautājumiem, kā arī darījumā iesaistīto pušu komunikācijas vadību.
2.5. Atvērto durvju dienas
ARCO REAL ESTATE papildus regulāriem objektu reklamēšanas pasākumiem īsteno vienu no efektīvākajām pārdošanas metodēm – atvērto durvju dienas. Šādu pasākumu ietvaros interesentiem tiek piedāvāta iespēja klātienē apskatīt īpašumu, iepazīties ar objekta priekšrocībām, saņemt detalizētu informāciju par projekta tehnisko specifikāciju, kā arī uzzināt par iegādes nosacījumiem sadarbībā ar pasākumam pieaicināto banku.
2.6. Mājas lapa
ARCO REAL ESTATE mājas lapu pamatoti var uzskatīt par vienu no veiksmīgākajiem un apmeklētākajiem nekustamo īpašumu uzņēmumu interneta resursiem Latvijā. Aktuālā informācija vietnē tiek atjaunota regulāri un savlaicīgi, turklāt mājas lapa apmeklētājiem tiek piedāvāta trīs valodās - latviešu, krievu un angļu.
Mājas lapā saturs tiek veidots tā, lai apmeklētāji skaidrā un viegli uztveramā veidā uzzinātu par aktualitātēm nekustamo īpašumu nozarē, kā arī ērti atrod saviem kritērijiem atbilstošu īpašumu. Turklāt, sekojot interneta lapu dizaina tendencēm, ARCO REAL ESTATE vietne nepārtraukti tiek pilnveidota, padarot lapas lietošanu intuitīvāku un vienkāršāku. Mājas lapā integrēts ērts aktuālo objektu meklēšanas rīks, kas papildināts ar kritēriju atlasīšanas funkciju jeb filtru.
ARCO REAL ESTATE mājas lapas ir responsīva, kas nozīmē, ka tā pielgojas jebkurai mobilai ierīcei un ir tikpat ērti lietojama kā datorā.
2.7. Sociālie mediji
ARCO REAL ESTATE īsteno komunikāciju tādos populāros un plaši apmeklētos sociālos tīklos kā Facebook, Instagram un LinkedIn, nodrošinot mērķauditorijas informēšanu par uzņēmuma aktualitātēm, sekotāju izglītošanu ar jomu saistītos jautājumos, izklaidēšanu un iesaistīšanu. Papildus tiek attīstīts jauns virziens mērķauditorijas uzrunāšanai – TikTok.
3. Jauno projektu pārdošanas tendences
Attīstītāji jaunos projektus var realizēt dažādos veidos:
a) pārdot dzīvokļus pašu spēkiem, uzņēmuma struktūrā iekļaujot pārdošanas nodaļu;
b) pārdošanu vienlaicīgi uzticot vairākiem nekustamo īpašumu uzņēmumiem;
c) uzticot pārdošanu tikai vienam nekustamo īpašumu uzņēmumam, piešķirot tam ekskluzīvas pārdošanas tiesības.
ARCO REAL ESTATE pārdošanas komanda var lepoties ar ilgtermiņa pieredzi un panākumiem ikvienā no uzskaitītajām sadarbības formām, lai gan tieši ekskluzīvā sadarbība dod vislabākos efektivitātes rādītājus. Šī iemesla dēļ attīstītāji arvien biežāk dzīvokļu realizāciju uztic vienam sadarbības partnerim – nekustamo īpašumu starpniekiem, kas uz pilnvaras pamata pārstāv attīstītāju visās ar jaunbūves pārdošanu saistītās darbībās.
-
Dainis Guks
Mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītājs Mobilais: +371 2830 0908
Tālrunis: +371 6736 5555
E-pasts: dainis.guks@arcoreal.lv